You are currently viewing Ljepotica Kanarskih otoka, Tenerifa

Ljepotica Kanarskih otoka, Tenerifa

Još dok sam studirao hemiju  u Sarajevu na PMF-u moja dugogodišnja želja bila mi je da obiđem Kanarske otoke i vidim vulkane. Nakon dogovaranja sa porodicom 2019. godine putovanje mi se ostvarilo.

U septembru skupa sa sestrom Sandrom i majkom Marijanom rezervisao sam povratne avionske karte iz Milana na Tenerifu. Našli smo jeftini smještaj na jugu otoka Tenerife u gradiću El Medano na 10 dana. Put od Ljubljane do Milana trajao je oko 5 sati. Letili smo Engleskom avio kompanijom Easy Jet, a u povratku nazad letili smo Španjolskom avio kompanijom Iberia, sa presjedanjem u Madridu.

Klima na Tenerifi je skroz drugačija za razliku od kontinentalne Europe, uglavnom sunčano i suho vrijeme uz povečanu vlažnost zraka i vrlo toplo. Za vrijeme boravka na Tenerifi kiša je padala samo jedan dan. Konstantno pušu sjeveroistočni vjetrovi veći dio godine, a jedino nešto više kiše padne u zimskom periodu i u rano proljeće, inaće se u toku cijele godine može kupati i uživati u lijepom vremenu.

Posebno po čemu je Tenerifa poznata su velike plantaže banana Kanarske sorte.

Drugi dan od dolaska razgledali smo grad El Medano i okolne plaže. Pored El Medana smještena je velika plaža za surfere, iza nje je jedna prelijepa pješčana plaža koja se naziva Playa de la Tejita. Pored plaže Tejita nalazi se malo vulkansko brdo Montana Roja koja je zapravo davno ugasli vulkan. Sa Montane Roja pruža se prelijep pogled prema El Medanu i plaži Tejiti.

U popodnevnim satima krećemo iz El Medana prema sjeveru otoka i grada Santa Cruz de Tenerifa. Kod gradića San Andres smještena je jedna među najljepšim plažama Tenerife Playa de Las Teresitas. Plaža Teresitas je karakteristična po tome što je sva žuta od nanesenog pijeska iz Sahare, totalna suprotnost od crnih plaža otoka Tenerife nastalih od vulkanskog pijeska. Kasnije odlazimo do vidikovca odakle se pruža fantastičan pogled duž sjeverne obale otoka i plaže Teresitas.

Sjever otoka Tenerife je svježiji za nekoliko stepeni za razliku od juga otoka i često je vrijeme oblačnije nego na jugu. U gradu Puerto de la Cruz zadržali smo se neko vrijeme radi razgledanja i kupovine suvenira, kasnije pred večer otišli smo na sjeverozapadnu obalu otoka Tenerife gdje se nalazi Rt Punta del Hidalgo. Tu smo dočekali prekrasan zalazak sunca na Atlantiku uz višemetarske valove.

Od El Medana preko grada Santa Cruz de Tenerifa i preko planina stiže se do gradića Taganana i Almaciga, gdje je nakon nekoliko kilometara smeštena plaža Benijo. Tu je velika crna pješčana obala okrenuta prema zapadu i sjeverozapadu, a valovi koji udaraju u obalu i plažu Benijo su zaista impresivni.

Jedan od narednih dana dogovorili smo se da obiđemo otok La Palmu gdje je smješten lanac vulkana u nacionalnom parku Cumbre Vieja. Do La Palme plovili smo trajektom oko 3h od otoka Tenerife, nočili smo jedan dan u blizini grada Santa Cruz de la Palma.

Pošto smo na otok došli u podne imali smo dovoljno vremena da obiđemo neke vulkane na jugu otoka La Palme uključujući vulkan San Antonio. Ispod vulkana San Antonio nalazi se vulkan Teneguia koji je zadnji put eruptirao 1971 godine.

Poslije obilaska vulkana krećemo na putovanje duž zapadne obale La Palme odakle se penjemo sve do nekih 2400 m i največeg vrha La Palme Roque de Los Muchachos (2426 m). Sa ovog mjesta pruža se fantastičan pogled po cijelom otoku La Palme, a posebno su zanimljive brojne observatorije koje se nalaze oko najvećeg vrha La Palme.

Poslednja dva dana su bili i najljepši na otoku Tenerife, uz obilazak vulkana Pico del Teide (3715 m). Deveti dan obišao sam istočnu stranu vulkana sa malom planinom Montana Blanca visine oko 2700m.  Sve do podnožja Montane Blance vodi makadam, odakle se odvajaju dvije staze jedna prema vrhu vulkana Pico del Teide, druga do samog vrha Montana Blanca. Istočna strana vulkana Pico del Teide puna je izljeva  lave od bivših erupcija vulkana, a zadnja erupcija Pico del Teide bila je 18. novembra 1909 godine. Sam vrh Montane Blanca okružen je piroklastičnim materijalom plovučcem, eng. pumice, a po padinama vrha ima i dosta vulkanskog stakla obsidijana.

Zadnji dan iskoristio sam da se popnem gondolom na vulkan Pico del Teide. Zadnja stanica gondole nalazi se na visini od oko 3550 m. Za uspon na vrh treba dozvola koja se dobije besplatno preko interneta, ali moja dozvola je nažalost istekla zbog ružnog vremena kada gondola nije radila, ali svejedno iskoristio sam vrijeme da obiđem sporedni krater vulkana Pico del Teide koji se naziva Pico Viejo(3134m).

Od zadnje stanice gondole na vulkanu vodi staza koja se spušta prema krateru Pico Viejo kroz velika polja lave. Nakon razgledanja kratera i prelijepog pogleda na sam vrh vulkana Pico del Teide spustio sam se u dolinu, odnosno podnožje vulkana.

Ovo putovanje ostaće mi dugo u pamćenju. Jedino manje razočaranje bilo je što su mi oduzeli na aerodromu većinu stijena koje sam prikupio uključujući i obsidijan, ali sve u svemu ovo je bilo jedno zaista fantastično putovanje koje bi volio opet ponoviti.